English Romana

  

Elemente de siguranta rutiera

Conform statisticilor oficiale, Romania se afla in continuare pe ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste gradul de siguranta rutiera. Datele Eurostat arata ca, in ciuda unei scaderi consistente fata de anul de varf 2008 cand s-au inregistrat 3061 de decese, Romania este in continuare pe primul loc in privinta numarului de decese cauzate de accidentele rutiere, raportat la volumul populatiei (101 decese/1 mil de loc, la nivelul anului 2012).

Daca in privinta infrastructurii rutiere, industria auto nu se poate implica din ratiuni obiective, in cazul tehnologiilor menite sa previna accidentele (elemente de siguranta activa) si sa diminueze consecintele negative ale evenimentelor rutiere inevitabile (elemente de siguranta pasiva), producatorii de autovehicule au reusit sa obtina performante importante. Aceste performante au fost cu atat mai valoroase avand in vedere faptul ca eforturile financiare legate de cercetare – dezvoltare au fost substantiale si concomitente cu numeroasele constrangeri atat din partea autoritatilor (norme si cerinte tehnice obligatorii) cat si din partea pietei insasi (competitia din ce in ce mai dura, pe fondul unui climat economic nestimulativ).

Se remarca astfel o serie de elemente de siguranta (unele clasice dar imbunatatite substantial, altele cu caracter de noutate) pe care producatorii de autovehicule le promoveaza in prezent. Mai jos va prezentam unele dintre cele mai importante si cunoscute, structurate dupa criteriul momentului interventiei, respectiv inainte de accident, cu caracter preventiv (active) sau in timpul si dupa accident (pasive):

ELEMENTE DE SIGURANTA ACTIVA

ELEMENTE DE SIGURANTA PASIVA